Uskomatonta miten paljon roskaa ja pölyä kertyy koko ajan! Eikä tästä voi syyttää edes koiraa - suoranaisesti. Koiran kanssa juostaan pitkin nurmikoita monta kertaa päivässä ja kengissä tulee eteiseen kilokaupalla ruohonpätkää ja muuta roskaa ja eteisestä se sitten siirretään sukissa sisätiloihin. Nykyään meillä siis laulaa imuri melkein joka päivä.

Eilen oli kuitenkin taas kunnon siivouspäivä ja kun miehelle tänään on tulossa vieraita, niin päätin hoitaa homman oikein kunnolla. Mies ja poika lähtivät harrastuksiin ja asioille ja mä jäin Sulon kanssa siivoomaan. Sulo teki oman osansa jahtaamalla imurin suutinta, yrittämällä syödä johtoa poikki ja pissaamalla tunnin sisällä neljä kertaa lattialle. Siinä kohtaa meinas mamilta palaa käämit totaalisesti. Mä pyörin kämpässä kusirätti toisessa ja imuri toisessa kädessä enkä saanut mitään aikaiseksi. Joka pissan jälkeen käytiin ulkona ja pissattiin taas, ja sitten taas sisälle, ja ulos, ja sisälle.

Jos joku väittää, että eläimet ei tee kiusallaan mitään, ni vetelen ympäri korvia. Väitän, että Sulon sisällepissailu johtui vain siitä, että poitsu halus ulos leikkimään ja tiesi, että kun pissataan sisälle, niin sen jälkeen pääsee pihalle, vaikka vaan hetkeksi.

Onneksi sain lopulta naapurin tytön koiraa leikittämään ja sain jatkaa siivousta rauhassa, ja kun mies tuli kotiin, niin hän jatkoi Sulon viihdyttämistä. Nyt on hetken aikaa talo siisti.

Illalla mä lähden Sulon kanssa mun kaverin kämppää sotkemaan. Vähän jännittää monetko pissat mä saan siellä siivota... Onneksi on hieno keli, niin voidaan oleskella pihalla ja siirtyä sisälle, kun Sulo simahtaa.